Oszuści znów atakują metodą spoofing
W minionym tygodniu do kluczborskich śledczych zgłosiła się 67-letnia kobieta, która padła ofiarą tego rodzaju przestępstwa. Do poszkodowanej zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika departamentu ochrony kredytów. Poinformował ją, że na jej dane został złożony wniosek o kredyt. Kiedy kobieta zaprzeczyła, oszust zapewnił ją, że skontaktuje się z nią specjalista z Biura Informacji Kredytowej, aby pomóc w wyjaśnieniu sprawy.
Po chwili zadzwonił kolejny mężczyzna, podający się za eksperta BIK. Pod pretekstem zabezpieczenia środków na koncie nakłonił kobietę do zalogowania się do bankowości elektronicznej oraz wykonania kilku wskazanych przez niego operacji. Niestety, skutkiem tych działań było zaciągnięcie kilku kredytów na łączną kwotę 125 000 zł, które trafiły na konta oszustów.
Apelujemy o ostrożność i przypominamy, że instytucje finansowe nigdy nie proszą klientów o wykonywanie operacji bankowych na ich polecenie. W przypadku podejrzanych telefonów należy natychmiast rozłączyć się i samodzielnie skontaktować się z bankiem lub odpowiednimi służbami.
Pamiętaj !