Oszustwo bankowe w Kluczborku. Policja odzyskała część
Policjanci zablokowali część przelanych środków
Do komendy w Kluczborku zgłosił się 59 letni mężczyzna, który padł ofiarą oszustwa bankowego. Rozmówca przedstawił się jako pracownik banku i przekonywał, że środki na rachunku są zagrożone. Pokrzywdzony wykonał cztery przelewy na dwa różne rachunki, łącznie przekazując ponad 80 000 złotych.
Pokrzywdzony zorientował się po telefonie na oficjalną infolinię banku, gdzie dowiedział się, że żaden konsultant go nie kontaktował. Natychmiast zgłosił sprawę policji. Funkcjonariusze z Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą oraz do Walki z Korupcją podjęli szybkie działania operacyjne i skontaktowali się z bankiem w celu zablokowania przelanych środków. Dzięki temu odzyskano ponad 40 000 złotych.
Jak nie paść ofiarą podobnego oszustwa
- Nie wykonuj przelewów na wskazane przez rozmówcę nowe rachunki bez potwierdzenia tożsamości.
- Przerwij podejrzaną rozmowę i oddzwoń na oficjalny numer infolinii banku.
- Nie przekazuj danych logowania ani kodów SMS osobom dzwoniącym.
Apelujemy o ostrożność i rozwagę w kontaktach telefonicznych z osobami podającymi się za pracowników banku. - KPP Kluczbork
Policja przypomina, że pracownicy banków nigdy nie proszą o przelewanie środków na inne rachunki w celu ich „zabezpieczenia”. W razie wątpliwości należy przerwać rozmowę i skontaktować się samodzielnie z bankiem poprzez oficjalne kanały.
źródło informacji: KPP Kluczbork / policja.pl








