Oszustwo na bankową infolinię. Policja odzyskała ponad 40 tys.
Jak doszło do oszustwa
Do komendy zgłosił się 59 letni mieszkaniec powiatu kluczborskiego, który poinformował, że po rozmowie telefonicznej z osobą podającą się za pracownika banku wykonał cztery przelewy na dwa różne rachunki. W efekcie stracił ponad 80 000 zł. Dopiero po wykonaniu transakcji skontaktował się z infolinią banku i dowiedział się, że nie kontaktował go żaden konsultant.
Działania policji
Funkcjonariusze z Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą oraz do Walki z Korupcją natychmiast podjęli czynności mające na celu zablokowanie środków, kontaktując się z pracownikiem banku. Dzięki szybkiej reakcji zablokowano część przelanych pieniędzy i odzyskano ponad 40 000 zł. Sprawa jest nadal wyjaśniana w toku postępowania przygotowawczego.
Porady i apel
Policja przypomina, że pracownicy banków nigdy nie proszą o wykonywanie przelewów na nowe rachunki w celu zabezpieczenia środków. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy przerwać rozmowę i samodzielnie skontaktować się z bankiem, dzwoniąc na oficjalny numer infolinii.
Apelujemy o ostrożność i rozwagę. Nie wykonuj przelewów na prośbę osoby dzwoniącej bez wcześniejszego potwierdzenia jej tożsamości. - KPP Kluczbork
źródło informacji: KPP Kluczbork / policja.pl








